Kaikkien on tehtävä parannus

24.1.2013 Uuden testamentin sanoma, johon kirkkomme on sitoutunut, sisältää useita selviä kehotuksia tehdä parannus. Parannus ei Uudessa testamentissa tarkoita oman elämänsä parantelua vaan pikemminkin mielenmuutosta, kääntymystä. Kyse ei ole ylipäätään vain muutoksesta, vaan aivan tietynsuuntaisesta kääntymisestä: Jumalan ja Jeesuksen Kristuksen puoleen kääntymisestä. Se liittyy Uudessa testamentissa aina Kristukseen uskomiseen ja Jumalan lupauksiin turvautumiseen. Uusi testamentti […] Jatka lukemista

Elämää tuhkapilven alla

22.4.2010 Tulivuorenpurkaus Islannissa loi ennennäkemättömän tilanteen. Melkein koko Euroopan lentoliikenne pysähtyi. Miljoonien ihmisten suunnitelmat menivät uusiksi. Myös kauan odotettu Japanin-matkani peruuntui. Suomen pääministeri on oikeassa: Meidän on syytä olla nöyriä luonnonvoimien edessä. Elämä ei ole hallittavissa. On oltava valmis muuttamaan suunnitelmia. Niin kuin aina, Raamattu puhuu meille erinomaisen ajankohtaisesti. Jeesuksen veli Jaakob kirjoittaa Uuteen testamenttiin […] Jatka lukemista

Jumalan sana on pääasia vuonna 2010

Tarvitsemme elämistä Jumalan sanan valossa sekä kukin henkilökohtaisesti että yhdessä kirkkona; ei vain muodollisesti ja teoriassa vaan käytännössä. Vuosi 2010 on edelleen armon vuosi. Jumalan sana ja evankeliumi Jeesuksesta Kristuksesta on yhä keskuudessamme. Se merkitsee, että meillä on vielä toivoa. Pyhä Henki ei ole jättänyt meitä, vaikka olemmekin synneillämme murehduttaneet hänet. Jatka lukemista

Pääsiäisestä pysyvä elämäntapa

9.4.2009 Yhä yleisempää on ajatella, ettei ole olemassa mitään erityistä kristillistä elämäntapaa eikä myöskään kristittyä sitovaa kristillistä etiikkaa. Tällaisen näkemyksen mukaan ei siis ole väliä, kuinka kristitty esimerkiksi käyttää rahansa tai millaisten arvojen mukaan hän toimii liike-elämässä. Samantekevää on myös vaikkapa kristityn ajankäyttö ja sukupuolimoraali. Kaikki nämä elämänalueet lasketaan sellaisen yksityisyyden piiriin, jota kristillisen uskon […] Jatka lukemista